Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2013 14:30 - Размисли на една електорална единица от световен мащаб
Автор: ishchel Категория: Поезия   
Прочетен: 3689 Коментари: 15 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

В страната Лилипутия
джуджетата са великани,
камъчетата – скали,
а мухите – врани.
В Лилипутия живеят
сноби – все избрани -
лилипутски се гордеят
с качества отбрани.
Първото и най-високо
е, че са Големи.
Второ, трето и четвърто
слушат теб и мене                        
image
От джобовете им няма
нищо по-дълбоко.

От палатите им няма
нищо по-високо.
За небе им служи, знаеш
на ДС* чадъра.
Към звездите не поглеждат
те не са им нужни.
Тъй живеем в Лилипутия
вързани с въжета
Гъливерски се стремим
вечно към морето…

*  ДС - дядо Станойко, съкратено за благозвучие.
Може да бъде заменено и с :
КДС - Кънчо на дядо Станойко
ЦРУ -  Цветна рипсена умбрела
ФБР - Фин, блестящ, розов...чадър, естествено.

...
...
...

АМ
20.05.2013                                                                     bxl


image
снимка Интернет






Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. faktifakti - поправка - псевдосноби.
21.05.2013 14:39
снобизмът в същността си е вид класа, както и аристократизмът.
усмивки за социалния стих.
цитирай
2. ishchel - Поправка на поправката:)
21.05.2013 14:46
Снобизмът не е класа, а призвание, за разлика от аристократизмът, който освен кръвно е и духовно обусловен:) Снобизмът е псевдоаристократизъм, а псевдоснобизмът - незнам как се казва...
Чети внимателно - не визирам съмо бг. действителността, въпрек7и че повода е тя. Но стихчето има по-широко приложелание:)
С усмивка за усмивката !
цитирай
3. nikikm - Поздравления!
21.05.2013 21:02
За прекрасното стихотворение и добре улучената цел!
Колкото до аристократизмът,това е благородство и не само по произход,състояние на духа, извисеност.Снобизмът е фалшификация на аристократизма,опит за наподобяване,зад който прозират мизерна амбиция и честолюбие! Дребни душици,"мушици,които искат да са големи като врани!"Лека вечер!
цитирай
4. yuliya2006 - МОЯ МЪДРА И ЛЮБИМА АНИ! ОБИЧАМ ДА ...
21.05.2013 21:39
МОЯ МЪДРА И ЛЮБИМА АНИ! ОБИЧАМ ДА ИДВАМ В ТВОЯ ДОМ! ДНЕШНИЯ ТИ ПОСТИНГ Е МНОГО РАЗЛИЧЕН ОТ ДРУГИТЕ ТИ..ВЕРОЯТНО ИМАШ ПРИЧИНА ЗА ДА ГО НАПИШЕШ..КАТО ПРОТЕСТ.
ЗАСЯГАШ ТЕМАТА ЗА ВИСОКОМЕРИЕТО, ЗА АМБИЦИЯТА И РАЗРУШИТЕЛНАТА И СИЛА...
НИМА ОСТАВА ПЛОД ОТ ТЯХ? ЕТО ЕДИН МОЙ СТИХ ПИСАН ДОСТА ОТДАВНА




НА ВИСОКОМЕРИЕТО АЗ ЩЕ СЕ УСМИХНА


На високомерието аз ще се усмихна,
ще се обърна бавно и ще продължа.
Защото за мен е то безплодно,
ненужно,смешно,без душа.

На високомерието аз ще се усмихна,
ще го забравя до утре сутринта.
То връзва ни на нас живота,
на свободата ни днес да творим.

На високомерието аз ще се усмихна,
ще го запратя като ненужна вещ.
Погубващо е като смърт душата
и успеха срива за миг в калта.


ДЖУЛИЯ БЕЛ

Прочети още: http://www.stihovebg.com/Poeziya/
цитирай
5. ishchel - Благодаря,
21.05.2013 23:32
nikikm написа:
За прекрасното стихотворение и добре улучената цел!
Колкото до аристократизмът,това е благородство и не само по произход,състояние на духа, извисеност.Снобизмът е фалшификация на аристократизма,опит за наподобяване,зад който прозират мизерна амбиция и честолюбие! Дребни душици,"мушици,които искат да са големи като врани!"Лека вечер!

целта се вижда и с просто око! Просто последните събития надхвърлят обикновения цинизъм.
Поздрави

цитирай
6. ishchel - Благодаря ти Джу,
21.05.2013 23:43
yuliya2006 написа:
МОЯ МЪДРА И ЛЮБИМА АНИ! ОБИЧАМ ДА ИДВАМ В ТВОЯ ДОМ! ДНЕШНИЯ ТИ ПОСТИНГ Е МНОГО РАЗЛИЧЕН ОТ ДРУГИТЕ ТИ..ВЕРОЯТНО ИМАШ ПРИЧИНА ЗА ДА ГО НАПИШЕШ..КАТО ПРОТЕСТ.
ЗАСЯГАШ ТЕМАТА ЗА ВИСОКОМЕРИЕТО, ЗА АМБИЦИЯТА И РАЗРУШИТЕЛНАТА И СИЛА...
НИМА ОСТАВА ПЛОД ОТ ТЯХ? ЕТО ЕДИН МОЙ СТИХ ПИСАН ДОСТА ОТДАВНА




НА ВИСОКОМЕРИЕТО АЗ ЩЕ СЕ УСМИХНА


На високомерието аз ще се усмихна,
ще се обърна бавно и ще продължа.
Защото за мен е то безплодно,
ненужно,смешно,без душа.

На високомерието аз ще се усмихна,
ще го забравя до утре сутринта.
То връзва ни на нас живота,
на свободата ни днес да творим.

На високомерието аз ще се усмихна,
ще го запратя като ненужна вещ.
Погубващо е като смърт душата
и успеха срива за миг в калта.


ДЖУЛИЯ БЕЛ

Прочети още: http://www.stihovebg.com/Poeziya/


прочетох твоя стих и ми хареса. Благодаря , че ми го изпрати.
Стихът се роди по-скоро като констатация - тъжна.Дано да греша и последващите събития да ме опровергаят. Не искам да съм черногледа, просто всичко си има точка на насищане...А когато си от разстояние и нищо не можеш да направиш още по-
трудно.
Поздрави и лека нощ!
цитирай
7. mariniki - тъжно е...
22.05.2013 14:46
да си малък и да се стремиш по Гъливерски вечно към морето...
пък и да искаш да докоснеш слънцето... естествено без чадърче...
бъди щастлива, Ани... пожелавам от сърце..
цитирай
8. tomich - Хареса ми стихото! Точен езоповски ...
22.05.2013 23:26
Хареса ми стихото! Точен езоповски език абсолютно подходящ за страна подобна на Лилипутия :)Колкото и големи да стават лилипутите, все си остават джуджета... Абревиатурите ме усмихнаха:)
Гъливерски поздрави, Ани!
цитирай
9. ishchel - Да Маги, тъжно е,
23.05.2013 00:02
да си малък и да се стремиш по Гъливерски вечно към морето...
пък и да искаш да докоснеш слънцето... естествено без чадърче...
бъди щастлива, Ани... пожелавам от сърце.

когато страх сковава душите...Твоят коментар ми напомни великата реплика на Диоген -" Махни се от Слънцето, че ми пречиш!"...
в случая лирическия се отъждествява по-скоро с Гъливер.
Поздрави:)
цитирай
10. ishchel - Томич, здравей,
23.05.2013 00:09
tomich написа:
Хареса ми стихото! Точен езоповски език абсолютно подходящ за страна подобна на Лилипутия :)Колкото и големи да стават лилипутите, все си остават джуджета... Абревиатурите ме усмихнаха:)
Гъливерски поздрави, Ани!


мен пък твоят коментар ме усмихна:) Малка съм за Езоп, но пък Лилипутия заслужава...:) Гъливерски поздрави на абревиатурите!:) Бъди здрав!
цитирай
11. karaiany - Този вързания на земята ми запри...
23.05.2013 22:09
Този вързания на земята ми заприлича на Крали Марко - душата на българина е това. Вързана от лилипутите. :)))
цитирай
12. ishchel - Имаш право,
23.05.2013 22:33
невероятна асоциация....Душата на българина - дето все търси начин да се освободи...и да скъса въжетата...
цитирай
13. karaiany - невероятна асоциация. . . . Душата ...
23.05.2013 23:31
ishchel написа:
невероятна асоциация....Душата на българина - дето все търси начин да се освободи...и да скъса въжетата...

Тази вечер с теб сме като " иди ми - дойди ми "
Доуточняваме се , за да няма различие...:)))
А българина все търси някой да го спасява. Ама как да го спасиш от себето му .Кауза пердута му викат на това...:)
цитирай
14. ishchel - Аха, обърнахме го на скайп:) Защо си толкова мрачен
23.05.2013 23:47
всъщност, като гледам и моите писания са в тоя дух, ама все ми се ще да има светлина в тунела...
цитирай
15. karaiany - Яд ме е, Ани ! Тук в Австралия живеят ...
24.05.2013 05:01
Яд ме е , Ани ! Тук в Австралия живеят над 150 националности и ние българите сме бая високо . Никак не сме прости даже. :)
А защо като гледам този парламент и дереджето там ми се струва , че сме се превърнали в бананова република ? Такава простотия виждаш само някъде в Латинска Америка , Африка , или в някои азиaтски страни :(
Тунелът е дълъг ще знаеш . Някаква врачка казваше , че е дълъг поне още 5-6 години ! :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ishchel
Категория: Поезия
Прочетен: 748940
Постинги: 255
Коментари: 2507
Гласове: 5404
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930