Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2012 03:40 - Лъжата – начин на живот или КОЙ МУ ПУКА…
Автор: ishchel Категория: Изкуство   
Прочетен: 1728 Коментари: 19 Гласове:
12

Последна промяна: 17.08.2012 04:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не спя…

 

и въобще не сънувам,

 

а сблъсквам се всеки ден с много лъжи.

 

Когато днес влизам на паркинга на летището - часът на билетчето е с 35 минути изместен напред. Гледам и не вярвам на очите си - мисля си в друга реалност ли съм попаднала? Поглеждам часовника - 14ч.11мин - на билета пише 13ч36мин..? Първите 10 мин са безплатни, после се плаща по 2 евро на половин час. Стоя 20 мин и си плащам двете евро. На автомата часа отново е с разлика 35 мин. Аха, светва ми…В случая  - явно не е направено за да се събират повече пари. Няма финансова измама. Но ИЗМАМАТА е другаде - карат  те да се чувстваш идиот - като си помислиш първо "Абе, тия защо ни лъжат" - това е нормалната човешка реакция, когато забележиш подобно разминаване, а после, когато провериш и се увериш, че всъщност не е така, да се почувстваш кръгъл идиот и да намразиш себе си, упреквайки се, че в мислите си обвинил НЯКОЙ несправедливо. Това, че всъщност те е прецакал, принуждавайки те да мислиш така - не се брои. А този НЯКОЙ няма реална физиономия- той е част от БИГ БРАДЪРА... И тия хватки се прилагат непрекъснато, докато не престанеш да проверяваш, да мислиш и да се съмняваш. Докато не гласуваш ТОТАЛНО доверие на системата... Е, това е...

 

Извинете...говорим за ЛЕТИЩЕТО на Шарлероа. Допускате ли точно там часовниците, пък макар и на паркинга да са неточни? Ами това може да ти докара инфаркт, ако им се довериш...КОй му пука...!

 

На излизане от паркинга един от гардианите минава близо до колата . Казвам му, че часовника на автомата не е верен и соча тикетчето. Той се усмихва и махва с ръка. Кой му пука, наистина?... Ало... това е ЕВРОПА, а...?

 

Естествено, тарикатите, овладели хватките ги прилагат  и на битово ниво. В моето прекрасно семейство са ежедневие. И не случайно непрекъснато топката свита в слънчевия ми сплит пулсира аритмично...

 

Съпругът ми, който изпращах на летището, на път за милата ни татковина, обеща да се обади, като пристигне. Не че много се притеснявам за него. Ако ме питате, спокойно мога да прескоча този контакт, който ми носи нови спазми в слънчевия сплит. Но дъщеря ми се притеснява. Незнам защо. Има навика да се вълнува, когато някой пътува.  При все, че това упражнение го прави от невръстна. Важното е да разбере, че е кацнал - този някой  /най често аз или баща и/ и се успокоява.В противен случай ми звъни и пита – усещам неспокойствието и.  Разбирам я. Сигурно аз така съм я научила, възпитавайки я винаги да се обажда, когато излиза или да драсва бележка – акт на уважение към човека, с който живееш. Май  това съм и го насадила като контрапункт на отношението, което получавам от милия ми съпруг – никога да не казва къде отива и кога ще се върне или ако каже да изработи някоя полуистина /която, между другото е по-гадна и от най опашатата лъжа. Но за това – друг път/

 

Та така,след около  осем часа и половина, след излитането /полетът трае два часа и половина/телефонът иззвъня и о, чудо – обади се! Първата му реплика беше – Защо не вдигаш другия телефон? - /ДРУГИЯ ТЕЛЕФОН е СПЕЦИАЛНИЯ ТЕЛЕФОН. По него се водят специални разговори – разбирай, той ги води, със специалните си приятели , на специални теми, защото въобще, изобщо ТОЙ е СПЕЦИАЛЕН! Увличам се… Другия телефон просто не беше звънял. А когато един телефон не звъни, няма как да го вдигнеш, нали? Освен ако не обичаш да държиш телефона непрекъснато отворен…, рискувайки да не можеш да го вдигнеш, когато някой наистина звъни. И аз така казвам – Другият телефон не е звънял. На което той още веднъж твърди, че е звънял по него. Е, добре… Колко варианта виждате при това положение? Аз лично – два. Първия- продължавам да твърдя, че телефонът не е звънял, което е чиста истина – аз съм си в къщи, не съм излизала, даже спах в необичайно за мен време -привечер, пред телевизора, на фона на Зоополицаите от Енимъл планет; вратите са разтворени навсякъде -да става течение, че ни мори 30 градусова непривична, но много желана и дългоочаквана жега, и отгоре на всичко звукът на телевизора е на първото деление – на практика почти без звук. Така… при тази обстановка и с моя слух на кучка Парашкева, както се изразяваше на майтап една колежка от далечното минало, нежното жужене на мухата и бръмченето на комара се чуват като Токата и фуга на Бах в изпълнение на Лондонският Симфоничен оркестър. За телефонен звън да не говорим – би прозвучал като тръбите на Апокалипсиса.

 

Задавам въпроса кога е звънял и получавам отговор – преди малко. Колко малко? – доуточнявам… В отговор на  което ми се сервира някакво объркано изречение, невъзможно да бъде формулирано и от което естествено нищо не разбирам. Само чувам, че тонът е втвърден /то закъде ли повече, ама нейсе/.

 

Минаваме към други теми, без да изясняваме повече случая. За мен остава мисълта, че той лъже, горчивината от „за кой ли път” и възмущението от тъпата, и безмислена постъпка,за която не виждам причина. Интересно ми е какво си мисли той, знаейки, че лъже? Горд ли е с това, че още веднъж ме е прецакал, че е наложил мъжкото си его, че принуждавайки ме да замълча, за да избегна поредния скандал, всъщност контролира поведението ми и ме кара да приема една откровена лъжа, наложена силово….Защото в случаите, когато окажа силен отпор / втория вариант/ се стига твърде далеч в квалификациите,  обидите, заплахите и изобщо положението става – на война, като на война…

 

И стигам до заключението, че ако трябва да защитаваме истината честно и докрай, всеки ден трябва да воюваме непрекъснато;  за всичко ,което е истина; с всички, които не я приемат и до тогава,  докато не я наложим! Как ви звучи, nice,а?

 

Стига толкова. Много се разприказвах. Пък и – КОй му пука…

 



Тагове:   разказ,   евро,   измама,   лъжата,


Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. faktifakti - в живота ни се налага да правим постоянно компромиси,
17.08.2012 11:09
за да живеем по - удобно. но противоречието с принципите и съвестта ни тормози.
цитирай
2. brym4ence87 - Плашиш ме - толкова ли безразлични ставаме след време...
17.08.2012 11:21
Аз бих ли мълчал - хипотетично НЕ! Извини ме, ако навлизам навътре в лични неща...
цитирай
3. troia - Знам,
17.08.2012 13:07
че не е хубаво така да се прави, но и аз лъжа тези, които ме лъжат. Така имам поне малко морално удовлетворение, защото не можеш да промениш хората. Някои са патологични мъжци и цял живот са си такива. Това е въпрос на възпитание и манталитет. Да не ти пука!:))
цитирай
4. jabalka - Тъжно е когато навиците убиват мечтите!
17.08.2012 13:13
Под мечти разбирам - въображение, толерантност, красиви мисли и добронамереност... много са нещата и все добри...!
Понякога се случва да отскочим мислено до часове или години напред...именно тогава пристига Въображението ОТ Днес с една секунда за да го приведем в действие, това е мигът в който забравяме болката и огорчението- защото сме закусили Фантазия с канела и всичко е ОК!
Поздрави и успех!...поздрави на Фантазията и канелен ден от мен!:))
цитирай
5. injir - Твърде много компромиси са равни на ...
17.08.2012 13:27
Твърде много компромиси са равни на пропиляно време живот...
цитирай
6. mariniki - тъжно... и толкова истинно...
17.08.2012 15:59
за жалост... в тези тъжни нюанси се побира животът ни...
и винаги сме петимни за красивото... за непреживяното щастие...
прегръщам те, Ани...с обич..
цитирай
7. анонимен - Да,
17.08.2012 17:18
много точно.
На никой не му пука.
Особено пък тук(а).

.............................. личен опит

----------------

Съжалявам
цитирай
8. briagnews - Истината не съществува
17.08.2012 18:17
Тя бе премахната отдавна за да може хората да оцеляват.

Животът на хората, които искат да има истина около себе си живеят толкова тежко, колкото хората, които живеят в състояние на тотална лъжа.

Светът се променя и никой не се интересува от задълженията си.
Това е животът ...
цитирай
9. анонимен - Още повече когато сами си го втълпяваме!
17.08.2012 18:43
Но боли...
цитирай
10. ishchel - Абсолютно вярно. Обикновено компромисите се правят за добро, срещу себе си е хубаво да имаш същото разбиране.
22.08.2012 12:19
faktifakti написа:
за да живеем по - удобно. но противоречието с принципите и съвестта ни тормози.


цитирай
11. ishchel - Не, хората не се променят...
22.08.2012 12:21
brym4ence87 написа:
Аз бих ли мълчал - хипотетично НЕ! Извини ме, ако навлизам навътре в лични неща...

Ако някой те е обичал истински , няма как да те намрази...не се шашкай...:)
Обаче това с торбата сол е вярно...:)
цитирай
12. ishchel - Така е. Патологията е симптом на комплекси и ниско самочувствие, които рефлектират върху другите.
22.08.2012 12:23
troia написа:
че не е хубаво така да се прави, но и аз лъжа тези, които ме лъжат. Така имам поне малко морално удовлетворение, защото не можеш да промениш хората. Някои са патологични мъжци и цял живот са си такива. Това е въпрос на възпитание и манталитет. Да не ти пука!:))

Поздрави!
цитирай
13. ishchel - Благодаря ти канелена Ябълке,
22.08.2012 12:26
jabalka написа:
Под мечти разбирам - въображение, толерантност, красиви мисли и добронамереност... много са нещата и все добри...!
Понякога се случва да отскочим мислено до часове или години напред...именно тогава пристига Въображението ОТ Днес с една секунда за да го приведем в действие, това е мигът в който забравяме болката и огорчението- защото сме закусили Фантазия с канела и всичко е ОК!
Поздрави и успех!...поздрави на Фантазията и канелен ден от мен!:))

Обожавам ябълки с канела, замириса ми на Коледа! С привкус на Фантазия, мммм......
Топли канелени поздрави!
цитирай
14. ishchel - И това е вярно! Тук е мястото да си зададеш въпроса ...В името на какво?
22.08.2012 12:29
injir написа:
Твърде много компромиси са равни на пропиляно време живот...

И дори целта да е много възвишена и благородна остава страшна горчилка...
Защото Живота , ех какво е Живота....!
Поздрави!
цитирай
15. ishchel - Благодаря ти Маги, за топлите думи...
22.08.2012 12:31
mariniki написа:
за жалост... в тези тъжни нюанси се побира животът ни...
и винаги сме петимни за красивото... за непреживяното щастие...
прегръщам те, Ани...с обич..


Единственото от което имаме нужда е обичта...Другото е от Лукаваго...
цитирай
16. ishchel - Горчив опит,
22.08.2012 12:33
анонимен написа:
много точно.
На никой не му пука.
Особено пък тук(а).

.............................. личен опит
хубаво, че е споделен.
Дано има повече съпричастност към хорските тревоги и преживявания и болки навсякъде. Нали това ни прави хора.

----------------

Съжалявам

цитирай
17. ishchel - Извинете, от кого е премахната истината? Не съм попадала на подобна информация нито в пресата, българска и световна, нито в нета?
22.08.2012 12:39
briagnews написа:
Тя бе премахната отдавна за да може хората да оцеляват.

Животът на хората, които искат да има истина около себе си живеят толкова тежко, колкото хората, които живеят в състояние на тотална лъжа.

Светът се променя и никой не се интересува от задълженията си.
Това е животът ...


Не изключвам вероятността да съм я пропуснала и ще Ви бъда благодарна, ако писочите източника, на който се позовавате.
http://www.youtube.com/watch?v=Aso4qltChjM
Поздрави
цитирай
18. ishchel - Болката пречиства:)Някои...
22.08.2012 12:45
gogi6666 написа:
Но боли...

цитирай
19. анонимен - PROO-Обяви България
22.08.2012 15:17
Безплатен портал за обяви. Ако предлагате или търсите стоки и услуги, това е вашият сайт за обяви, подреден удобно по секции. - http://www.proo-obyavi.bg/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ishchel
Категория: Поезия
Прочетен: 748021
Постинги: 255
Коментари: 2507
Гласове: 5404
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930