Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2013 21:47 - Замъкът Модав
Автор: ishchel Категория: Туризъм   
Прочетен: 3247 Коментари: 17 Гласове:
20

Последна промяна: 02.04.2013 21:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Замъкът Модав /Modave/ - един от най-живописните и посещавани замъци във Валония, се намира на около 100км. от Брюксел и 40 от Лиеж, в окръг Юи, в полите на Ардените/Ardennes/.
В него може да се видят прекрасни гоблени от 17 вексервизи от Жиенски /Gien/ порцелан и кристал от 19 в. от Вал-СенЛамбер /Val-Saint-Lambert/. През м.юли  се провеждат дни на театралното изкуство

image

Построен е в края на 13 в.,

image
Първият владетел на замъка е известен катоВалтер І 
Модавски Walther 1er de Modave – 1233г.
image
Съвременния си виддължи на граф Жан-Гаспар-
Фердинанд-Маршин,който възстановил интериора 
и външния мувид  между 1652-1673г.                                                          
image image

В 1558 минава по наследство във фам. Хаутпенн


image image

А след още едно поколение  в Сейнт Фонтейн

image

1642г. Никола Сейнт-Фонтейн /Nicolas de Saint-Fontaine/ продава замъка на Жан Маршин

image
Неговият синграф Жан-Гаспар-Фердинанд-Маршин.  Служил е под егидата на френския принц Конде като
image

главнокомандващ френските войски в Каталуния, която по онова време е част от Франция.


image
По къснокомандвайки вече испански войски и Филип ІV го назначава за главнокомандващ на своята армия.
image
През 1658 г. Карл ІІ, крал на Англия, го произвежда в Кавалер на Ордена на жартиерата,
image image
Следва...



Гласувай:
20



1. mt46 - Поздрав, Ани,
02.04.2013 22:57
за интересната публикация!
В този замък не съм бил, а и едва ли ще мога да го посетя... :)
цитирай
2. ishchel - Благодаря ти, Марине,
02.04.2013 23:16
Замъкът е наистина интересен и красив. Един от добре съхранените и запазени замъци. Искрено ти пожелавам, при възможност, да го видиш на място, но аз затова започнах да пускам подобни постове - за да стане достояние това, което съм видяла. В крайна сметка, каква стойност има да видиш нещо, ако не е споделено. Е, не всичко може да се сподели, но поне част...В блога попадам на много интересни постинги за близки и даллечни места, на които и аз не съм била, и затова ми и приятно да ги разглеждам...Много се радвам, че си харесал поста. Имам още снимки, пък и историята на замъка е интересна и мисля да я продължа. Дано да не доскучае на аудиторията:)
Поздрави, лека вечер и честит празник на детската книга!:)
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Поздравявам те заради това-&qu...
02.04.2013 23:45
Поздравявам те заради това-"В крайна сметка, каква стойност има да видиш нещо, ако не е споделено. Е, не всичко може да се сподели, но поне част...В блога попадам на много интересни постинги за близки и даблечни места, на които и аз не съм била, и затова ми и приятно да ги разглеждам.."
Основен блогерски закон е като видиш нещо интересно-да го споделиш с другарчетата в блога, щото един живот не стига да посетиш всички красиви места по света.
цитирай
4. didoignatov - Добро утро, Ани!
03.04.2013 09:05
Ще си призная, че маааалко ти завиждам.., но благородно :)))

Поздрави!
цитирай
5. stela50 - С удоволствие се разходих с теб, Ани ...
03.04.2013 16:18
Ще ми бъде интересно да прочета и разгледам повече,
макар и само виртуално. Много красота, невероятна атмосфера
докосване до стари времена ... всеки предмет сякаш разказва ...
Благодаря, мила ... очаквам с нетърпение новото пътуване ...
Поздрави !
цитирай
6. mariniki - невероятна красота, ни показваш, Ани...
04.04.2013 16:17
бях тук с удоволствие... поздрав мил
и сърдечен за теб..
цитирай
7. megg - Благодаря за споделеното, Ани!
04.04.2013 20:46
За докосването до миналото и красотата, видени с твоите очи.
Пътуването в далечни времена винаги е вълнуващо - поне за мен, носи онази особена романтика, която е някак приказна ...
Хубава вечер! :)
цитирай
8. cinderellathespy - Замъци
04.04.2013 23:29
Ани, аз като едно Пепеляши да попитам - > а балове организирали ли са в този замък, красиви принцове явно доста са минали през него, всеки сигурно си е имал и красива принцеса?! :)
Благодаря сърдечно за разходката. Много обичам да се пренасям на красиви места, особено такива, които носят история...
Поздрави, Ани,

Ели
цитирай
9. alexs - Много е красиво. . . дано дойдат п...
05.04.2013 17:22
Много е красиво...дано дойдат по-добри времена че да имат възможност хората да посещават такива красиви местенца! Поздрави!
цитирай
10. ckarlet - О, браво на теб! Страхотно е това, ...
07.04.2013 17:22
О, браво на теб! Страхотно е това, което си ни показала. И на мен много скоро ми предстои да отида на разходка извън пределите на България. Надявам се да мога да покажа и аз нещо толкова красиво и интересно като теб.
Поздрави!
цитирай
11. ishchel - Аха така си е:)
16.04.2013 15:07
kasnaprolet9999 написа:
Поздравявам те заради това-"В крайна сметка, каква стойност има да видиш нещо, ако не е споделено. Е, не всичко може да се сподели, но поне част...В блога попадам на много интересни постинги за близки и даблечни места, на които и аз не съм била, и затова ми и приятно да ги разглеждам.."
Основен блогерски закон е като видиш нещо интересно-да го споделиш с другарчетата в блога, щото един живот не стига да посетиш всички красиви места по света.

Благодаря ти Къснапролет, поздрави!
цитирай
12. ishchel - :)Е, значи не ми завиждаш
16.04.2013 15:10
didoignatov написа:
Ще си призная, че маааалко ти завиждам.., но благородно :)))

Поздрави!

а просто малко ревнуваш...щото незнам друга думичка за благородна ревност:) - шегувам се:)
Поздрави, Дидо!
цитирай
13. ishchel - Благодаря ти, Стелче,
16.04.2013 15:12
stela50 написа:
Ще ми бъде интересно да прочета и разгледам повече,
макар и само виртуално. Много красота, невероятна атмосфера
докосване до стари времена ... всеки предмет сякаш разказва ...
Благодаря, мила ... очаквам с нетърпение новото пътуване ...
Поздрави !

Продължението на историята вече е налице:)
Радвам се, че хареса!
Поздрави
пп.Аз си падам по замъци:), така че ще има още - живот и здраве
цитирай
14. ishchel - Благодаря ти Маги,:)
16.04.2013 15:13
mariniki написа:
бях тук с удоволствие... поздрав мил
и сърдечен за теб..

Имам усещането, че такъв замък би ти подхождал...:)незнам защо?
цитирай
15. ishchel - Благодаря ти Мег,
16.04.2013 15:19
megg написа:
За докосването до миналото и красотата, видени с твоите очи.
Пътуването в далечни времена винаги е вълнуващо - поне за мен, носи онази особена романтика, която е някак приказна ...
Хубава вечер! :)

за топлия, романтичен прочит.
Поздрави и много усмивки:)
цитирай
16. ishchel - Имало е всичко...
16.04.2013 15:47
cinderellathespy написа:
Ани, аз като едно Пепеляши да попитам - > а балове организирали ли са в този замък, красиви принцове явно доста са минали през него, всеки сигурно си е имал и красива принцеса?! :)
Благодаря сърдечно за разходката. Много обичам да се пренасям на красиви места, особено такива, които носят история...
Поздрави, Ани,

Ели

включително и балове, принцеси, драми, страсти, изневери...
все пак това са земите на Дон Жуан...:)

цитирай
17. ishchel - Дано...
16.04.2013 17:01
alexs написа:
Много е красиво...дано дойдат по-добри времена че да имат възможност хората да посещават такива красиви местенца! Поздрави!

а до тогава ще си обменяме постинги:)
Поздрави, Алекс!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ishchel
Категория: Поезия
Прочетен: 748096
Постинги: 255
Коментари: 2507
Гласове: 5404
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930