Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2014 22:32 - И пак за любовта...
Автор: ishchel Категория: Поезия   
Прочетен: 174 Коментари: 0 Гласове:
0



Когато лбовта е толкова наблизо,

че чак дъхът и лек на устните ти топли
кацва,

когато трепва в теб щурче щастливо

и без причина искаш да догониш вятъра

Когато сенките изчезват застрашени

и ярко слънце грейва в полумрака -

Tогава думите са бледи, слепи -

в очите ми се взри и със сърцето я дочакай          

 

 
И една много, ама много любима песен от близкото минало, която за мен ще си остане една от най красивите песни изпяти някога за любовта - тази истинската, топлата, близката - човешка любов. Без която другата - голямата, високата, божествената и вечната е просто невъзможна.

Historia de un amor

Ya no estбs mбs a mi lado, corazуn.  En el alma sуlo tengo soledad,  y si ya no puedo verte,  їpor que me Dios hizo quererte  para hacerme sufrir mбs? 
Siempre fuiste la razуn de mi existir;  adorarte para mн fue religion y en tus besos yo encontraba  el calor que me brindaba,  el amor y la pasiуn. 
Es la historia de un amor  como no hay otro igual  que me hizo comprender  todo el bien y todo el mal,  que le diу luz a mi vida  apagбndola despuйs.  ЎAy, quй vida tan oscura! Sin tu amor no vivirй.
 Carlos Eleta Almaran

*****
Историята на една любов

Вече не си до мен моя любов и в душата остана единствено самота и ако не мога да те виждам, защо Бог ме накара да те обичам - за да страдам още повече? Ти беше причината да съществувам, Да те обожавам – беше за мен религия В твоите целувки намирах топлина, която ми даваше любов и страст.
Това е историята на една любов, както няма равна на никоя друга, която ме накара да позная всичкото добро и всяко зло. Която  даде светлина на живота ми и после ми я отне,  О,колко  мрачен е животът Без твоята любов  няма да оживея
Не си до мене скъпа моя, остана само самота… Защо ли Бог ми даде всичко щом взе ми теб и любовта?
Обичах те до изнемога - за мене беше светъл храм, целунат - топлина намирах  и обич, страст и чувствен плам.
История по нежна и гореща едва ли този свят до днеска е видял. Чрез теб познах добро и зло, но ето отне ми я - и страдам сам.
Без твоята любов потъвам в мрака И без любов смъртта ме само чака…

traduction A.M

      -  Historia de un Amor 
Това е песен тип болеро на панамският композитор, импресарио и създател на първия панамски телевизионен канал - RPC Televisiуn, Canal 4, както и основател на панамското радио, заедно със своя брат Фернандо, Карлос Елета Алмаран /16.05.1918 – 16.01.2013/,  написана в памет на братовата му жена,  през 1955 година.  През 1956 г. става саундтрак в едноименния мексикански филм.  За разлика от написаното в уики източника - http://fr.wikipedia.org/wiki/Historia_de_un_amor , /
което вероятно е грешка, но е повторена на всички възможни езици  /  точно тази песен  разбива мита, че любовта е само епизод в живота на мъжа и я утвърждава, като смисъл и съдържание на целия му живот…поне така излиза от съдържанието на песента, което не зная защо е тълкувано по толкова погрешен начин, най-вероятно някой мачо го е писал…или някой, който въобще не е вникнал в съдържанието на текста, въпреки, че той е пределно ясен.Повече от половин век е в реперта на световно известни певци и докосва сърцата на милиони хора по света. Изпълнявана е на почти всички възможни езици, включително арабски и китайски и японски. Едни от най-известните й варианти са на Луис Мигел, Далида, Нана Мускури / Nana Mouskouri/, Хулио Иглесиас /Julio Iglesias/,   Сезария  Евора /Cesбria Йvora/,  Заз и много други… 
Йорданка Христова също я има в репертоара си и в нейно изпълнение звучи повече от прекрасно

 


Тагове:   lubov,   corazon,   luz,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ishchel
Категория: Поезия
Прочетен: 745726
Постинги: 255
Коментари: 2507
Гласове: 5404
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031