Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2013 16:25 - Един подслушан разговор между Д’Артанян и Мадам Бовари
Автор: ishchel Категория: Поезия   
Прочетен: 3688 Коментари: 13 Гласове:
16

Последна промяна: 07.12.2013 01:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 - Здравейте моя скъпа, Мадам Бовари               
къде е нашият прекрасен, и „верен” Бел Ами?        
Навярно в Пармски манастир почива ,                          
в компания на Монахинята красива?
 

Аз завчера се върнах от Париж!
Какъв вертеп, какъв шантаж, но виж…
в Лидо прескочих за час-два – само веднъж,
но  чудно си прекарах в Мулен Руж!

С Камелиите Дамата видях,
с Граф Монте Кристо там се запознах,                           
и трима мускетари  влязох в бой…                                 
И ето ме  -  при вас диря покой!

Кажете мила моя, с нежен глас:
Дали се случи нещо  тук, при вас ?!
- О, скъпи мой, любезен Д’ Артанян,
очаквах ви да дойдете, със плам!

И истината, с най-чистo сърце                                           
на съд предавам в’вашите ръце!
Фанфан Лалето скоро ми гостува,
 и хвърли в ужас цялата прислуга!

Вий знаете , какъвто е проклет -
се дуелира в петък с братовчеда Бет!                               
В червено /и/ черно той окървавен,                 
огърлицата взе без свян от мен.
  
   

На клетниците бил я обещал,
затуй открадна я от мен без  жал…
- Ах, мизирабъл, гамен нечестив –
с пари и труд ще плаща, докато е 
жив.  
                                   
Човекът – звяр е той, простете, че го казвам, мила,
но искам да ви вдъхна нова сила!
И ако малко си напънете главицата,
ще свърши той  връз копието на кралицата !  
             
- Какво говорите!? – изгубени илюзии това са –        
най - много може той да се напие или да слънчаса…
А не забравяйте, че беше ми и 
кандидат!!!           
- Така ли? Да не би пък аз да съм Ви брат?

О, Вие безсърдечна Бовари,
нима не виждате – сърцето ми гори ?!!!...
- Тогава Господине, за отплата
ще ви зазидам в моя Замък на сърцатаJ    

                                -   21  -

 

 

     

Един шеговит и не дотам тест върху френската класическа литература – за франкофони, литератори и любители на всичко френско J       

Бих го предложила на Министерството на образованието да го ползва при провеждане на матурите и кандидат- студентските изпити! J

В текста на стихотворението има  заглавия на класически френски романи. Колко са на брой, кои са и кои са авторите им?

Наградата за позналите –  http://www.youtube.com/watch?v=6F50YRnJA8E   




Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Здравей, Ани ...
29.11.2013 18:12
Много ми хареса твоята шеговита заигравка
с произведения на френската класика.
Поздрав за идеята и чудесното и` изпълнение !
Мисля, че не е редно да грабна наградата
по обясними причини, няма да е честно все пак.
Хубава вечер !

цитирай
2. valben - Много ме кефят подобни щуротии!
29.11.2013 18:44
Мадам Бовари (Гюстав Флобер)
Бел Ами (Мопасан)
Пармският манастир (Стендал)
Монахинята (Дидро)
Париж (Зола)
Вертеп (Зола)
Мулен Руж (филм)
Дамата с камелиите (Дюма - син)
Граф Монте Кристо (Дюма)
Тримата мускетари (Дюма)
Фанфан Лалето (филм)
БратовчедКАТА Бет (Балзак)
Червено и черно (Стендал)
Огърлицата (Мопасан)
Клетниците (Виктор Юго)
Пари (Зола)
Труд (Зола)
Човекът звяр (Зола)
Изгубени илюзии (Балзак)
клип - мюзикълът Парижката Света Богородица
Замъкът на съдбата - ето това не мога да се сетя :)
също и Копието на кралицата

Във врящото гърне ме потопете,
но повече не мога да измисля.
В търбухът на Париж ме отнесете.
там класика да си чета и да размислям!

Привет! Забавно ми беше! Благодаря!
цитирай
3. stela50 - ***
29.11.2013 19:29
За Замъкът на сърцата и Копието на Кралицата
и аз не мога да се сетя...
Поздрав !
цитирай
4. ishchel - Забавно е , нали :)
29.11.2013 19:33
[quote=stela50]Много ми хареса твоята шеговита заигравка
с произведения на френската класика.
Поздрав за идеята и чудесното и` изпълнение !
Мисля, че не е редно да грабна наградата
по обясними причини, няма да е честно все пак.
Хубава вечер !
ПИСАХ ГО ОТДАВНА, ПОВОДЪТ бяха кандидат студентските изпити.

цитирай
5. ishchel - И мен
29.11.2013 19:35
valben написа:
Мадам Бовари (Гюстав Флобер)
Бел Ами (Мопасан)
Пармският манастир (Стендал)
Монахинята (Дидро)
Париж (Зола)
Вертеп (Зола)
Мулен Руж (филм)
Дамата с камелиите (Дюма - син)
Граф Монте Кристо (Дюма)
Тримата мускетари (Дюма)
Фанфан Лалето (филм)
БратовчедКАТА Бет (Балзак)
Червено и черно (Стендал)
Огърлицата (Мопасан)
Клетниците (Дюма)
Пари (Зола)
Труд (Зола)
Човекът звяр (Зола)
Изгубени илюзии (Балзак)
клип - мюзикълът Парижката Света Богородица
Замъкът на съдбата - ето това не мога да се сетя :)
също и Копието на кралицата

Във врящото гърне ме потопете,
но повече не мога да измисля.
В търбухът на Париж ме отнесете.
там класика да си чета и да размислям!

Привет! Забавно ми беше! Благодаря!

Благодаря за уачастието.
Явно Зола ти е любим.
цитирай
6. ishchel - Е , ако сега ги напиша, няма да има смисъл
29.11.2013 19:46
[quote=stela50]За Замъкът на сърцата и Копието на Кралицата
и аз не мога да се сетя...
Поздрав !
чакай още малко да помислят и други:) Той, Вал и без това се оказа доста успешно попадение:)
цитирай
7. ishchel - Клетниците не е на Дюма
29.11.2013 20:31
ishchel написа:
valben написа:
Мадам Бовари (Гюстав Флобер)
Бел Ами (Мопасан)
Пармският манастир (Стендал)
Монахинята (Дидро)
Париж (Зола)
Вертеп (Зола)
Мулен Руж (филм)
Дамата с камелиите (Дюма - син)
Граф Монте Кристо (Дюма)
Тримата мускетари (Дюма)
Фанфан Лалето (филм)
БратовчедКАТА Бет (Балзак)
Червено и черно (Стендал)
Огърлицата (Мопасан)
Клетниците (Дюма)
Пари (Зола)
Труд (Зола)
Човекът звяр (Зола)
Изгубени илюзии (Балзак)
клип - мюзикълът Парижката Света Богородица
Замъкът на съдбата - ето това не мога да се сетя :)
също и Копието на кралицата

Във врящото гърне ме потопете,
но повече не мога да измисля.
В търбухът на Париж ме отнесете.
там класика да си чета и да размислям!

Привет! Забавно ми беше! Благодаря!

Благодаря за уачастието.
Явно Зола ти е любим.


и Братовчедката Бет Я няма в стиха. Замъкът е на сърцата:)
цитирай
8. valben - Грешката е вярна! :)
29.11.2013 21:54
ishchel написа:
ishchel написа:
valben написа:
Мадам Бовари (Гюстав Флобер)
Бел Ами (Мопасан)
Пармският манастир (Стендал)
Монахинята (Дидро)
Париж (Зола)
Вертеп (Зола)
Мулен Руж (филм)
Дамата с камелиите (Дюма - син)
Граф Монте Кристо (Дюма)
Тримата мускетари (Дюма)
Фанфан Лалето (филм)
БратовчедКАТА Бет (Балзак)
Червено и черно (Стендал)
Огърлицата (Мопасан)
Клетниците (Дюма)
Пари (Зола)
Труд (Зола)
Човекът звяр (Зола)
Изгубени илюзии (Балзак)
клип - мюзикълът Парижката Света Богородица
Замъкът на съдбата - ето това не мога да се сетя :)
също и Копието на кралицата

Във врящото гърне ме потопете,
но повече не мога да измисля.
В търбухът на Париж ме отнесете.
там класика да си чета и да размислям!

Привет! Забавно ми беше! Благодаря!

Благодаря за уачастието.
Явно Зола ти е любим.


и Братовчедката Бет Я няма в стиха. Замъкът е на сърцата:)


Разбира се, че "Мизерабълите" е от Виктор Юго, а братовчедът на Балзак би трябвало да се казва Понс! Всъщност любимата ми литература е руската!
Искрено благодаря за това чудесно пътуване из френската литература, което ми предостави! И едно от любимите ми произведения е "Огненият ангел" на Валери Брюсов. :)
Поздрави от Вал!
цитирай
9. ishchel - Ако става въпрос за символизъм
29.11.2013 22:48
мисля, че Бодлер е в челната тройка

"Духът от мрак и светлина
на себе си е огледало!
Бездънен кладенец, начало
на всяка Истина - с една

звезда, насмешлив лъч в теглото
и факел в ада, пълен с чар,
триумф, утеха сред кошмар,
проблясъкът на съвест в Злото!"
цитирай
10. valben - Да, разбира се, Бодлер!
29.11.2013 23:10
Той е наистина връх. Но и Алфред Дьо Мюсе... Но той съвсем не е символист.
цитирай
11. ishchel - :)НЕ е символист - романтик е - там вече се очертава триъгълник
29.11.2013 23:40
valben написа:
Той е наистина връх. Но и Алфред Дьо Мюсе... Но той съвсем не е символист.


и понеже става дума за класика, при това френска,
а тя е неизчерпаема...
беше ми приятно.
И лека нощ!
Допълнение към коментара...
От 1835-1837, Мюсе пише лиричния шедьовър, Nights, който съперничи на творчеството на ГОЛЕМИТЕ ТРИМА Едуард Йънг, Джеймс Харви и Новалис. Тези четири стихотворения - нощи . на май, август, октомври, декември - са построени върху вечните теми в поезията - болка, любов и вдъхновение. Изключително сантиментални, те и до днес се считат за един от най-представителните произведения на френския РОМАНТИЗЪМ.
цитирай
12. megg - Привет в събота, Ани!
30.11.2013 11:48
И - поздравления за идеята, и шеговита, и провокация, и чудесно реализирана! Хареса ми твоето стихотворение, звънко, звънко, закачливо и същевременно паметта връща към творби значими, някои позабравени ... честно казано, от Зола си спомних само едно произведение, а Замъкът на сърцата и Копието на Кралицата ... предавам се. :)
цитирай
13. ishchel - Копието на кралицата е роман на Балзак
30.11.2013 15:57
а Замъкът на сърцата - на Флобер.
Но има още няколко заглавия , неоткрити...
Поздрави Мег, благодаря ти за коментара и се радвам, че хареса.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ishchel
Категория: Поезия
Прочетен: 745593
Постинги: 255
Коментари: 2507
Гласове: 5404
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031