Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2013 16:28 - Спомен
Автор: ishchel Категория: Поезия   
Прочетен: 6589 Коментари: 33 Гласове:
18

Последна промяна: 31.05.2013 19:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Здравей, мили татко,

Отдолу ти пиша.

От малката синичка топка – Земя.

Добре ли си горе? По - леко ли дишаш,

когато край тебе струи светлина?

Намери ли мама? Видя ли се с нея?

Да, зная, обичаш я, зная добре! Но

деляха те винаги с баба и леля –

в средата оставах – безмълвно дете.

Обичах ви всички. И тебе, и мама,

и баба и леля и дядо, нали

щом детската обич сгрява сърцата

камината в къщи по- силно гори.

***

Притварям клепачи и виждам пред мене

картините цветни от детските дни.

Индианското конче на твойте колене,

искриците смях в твойте топли очи.

И първият танц на „терена” във къщи…

Поканила бях, май че целия клас!?

Да, може и вие да сте правили същото…

но… Джулая се слушаше само при нас. J

Смутените погледи, плахи усмивки

и думички кратки прошепнати в страх.

И в този момент, ти мой татко, обичан,

покани ме смело на първия танц.

Това беше бомба -  и без закъснител!

Взриви се купонът, отприщи се бент!

Започнаха всички да канят момичетата

и всичко бе Cool – от добре, по-добре.

А после на утрото, в школската стая

децата ме гледаха с искрен възторг

„Баща ти е страшен!” – повтаряха всички.

„Да, пич е! „- момчетата казаха в хор.

***

Такъв си беше ти – с вечната усмивка,

с ирония и блеснали очи.

Такъв си беше ти и всички те обичаха -

дано духът ти свят над мен да бди!

 

А.Матова

22май2013                                                                                    Bxl

 

Ако беше между живите, днес щеше да празнуваш своя 80 годишен рожден ден.

 

 




Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ishchel - По технически причини не мога да публикувам цялото стихотворение
31.05.2013 16:51
защото страницата ми е ограничена....:::(((
Незнам защо!
цитирай
2. megg - Оо, това е писмо с толкова обич!
31.05.2013 17:22
Любовта на детето, носена в годините, пазена, стопляща, чиста; обичта, на която се греем по пътя си. Спомен, в който потъваш с онази светла, светла тъга ...
Хубави стихове, Ани, докосват дълбоко; изповед с обич - за обич!

Ще дойда за продължението, явно има проблеми ...
цитирай
3. mt46 - Поздрав за силното стихо, Ани!
31.05.2013 17:36
Не разбирам защо страницата ти е ограничена. Виждал съм много по-обемисти постинги... Може да напишеш продължението като коментар. Или да редактираш постинга /може да е било временен бъг/...
цитирай
4. анонимен - Скоро не бях чел толкова хубаво н...
31.05.2013 17:48
Скоро не бях чел толкова хубаво нещо. Поздрави!
цитирай
5. ishchel - Благодаря ти Мег,
31.05.2013 18:55
megg написа:
Любовта на детето, носена в годините, пазена, стопляща, чиста; обичта, на която се греем по пътя си. Спомен, в който потъваш с онази светла, светла тъга ...
Хубави стихове, Ани, докосват дълбоко; изповед с обич - за обич!

Ще дойда за продължението, явно има проблеми ...

за топлия прочит!
ДА, има проблем със страницата - не мога да публикувам по-дълъг пост. При първа възможност, ще го довърша.
СЕга пак7 щ е пробвам !Цял ден си изгубих в тъпи опити и ме е яд.
цитирай
6. ishchel - Ами, временен,
31.05.2013 19:06
mt46 написа:
Не разбирам защо страницата ти е ограничена. Виждал съм много по-обемисти постинги... Може да напишеш продължението като коментар. Или да редактираш постинга /може да е било временен бъг/...

от снощи е така. Може и по от преди, не съм влизала да пиша. И целия интерфейс заглавната е разместен, плюс колоните в моя блог:(. Писах им на инвеститорите - да видим какво ще направят!
Благодаря ти за добрите думи!
И приятелския съвет:)ако така продължи ще се възползвам от него, надявам се да се оправи! Поздрави!

цитирай
7. elineli - Опитай
31.05.2013 19:17
с друг браузър, Анютка. Ще се радвам да видя всичките думички, защото знам, че са сърдечнички, живени.
прегръщ и стис палчета съм
цитирай
8. jabalka - Поздрави мила Ани!
31.05.2013 19:26
Дълбоко е , толкова предано нежно - детската душа не знае граници когато благодарна е ...!
цитирай
9. alexs - Татко ти е жив и ще живее в спомените ...
31.05.2013 19:30
Татко ти е жив и ще живее в спомените Ани и е сигурно добре Горе....
цитирай
10. ishchel - Благодаря ти Куш!
31.05.2013 19:39
kushel написа:
Скоро не бях чел толкова хубаво нещо. Поздрави!

За сърдечните думи. Поздрави и на теб!
цитирай
11. ishchel - Здрасти слънчице,
31.05.2013 19:44
elineli написа:
с друг браузър, Анютка. Ще се радвам да видя всичките думички, защото знам, че са сърдечнички, живени.
прегръщ и стис палчета съм

пробвах и не става, пак ще опитам!
Прегръщ и от мен:)
цитирай
12. ishchel - Благодаря ти ябълчице,
31.05.2013 20:04
jabalka написа:
Дълбоко е , толкова предано нежно - детската душа не знае граници когато благодарна е ...!

за милите думи! Поздрави и спокойни празнични дни!
цитирай
13. ishchel - Успях!:):):)
31.05.2013 20:13
Проработи най-накрая! С друг браузър, с друг шрифт и т.н. Ураааааа..............
цитирай
14. ishchel - Да Алекс, сигурна съм, че е добре,
31.05.2013 20:26
alexs написа:
Татко ти е жив и ще живее в спомените Ани и е сигурно добре Горе....

той беше много светъл човек! И казваше - от теб зависи на коя страна на живота ще застанеш - на светлата или на тъмната - трябваше да минат години за да осмисля думите му - в преживяно...
Светла вечер|:)
цитирай
15. tomich - Обич в тъгата...
31.05.2013 20:46
Детските спомени за мама и татко никога не можем да забравим!
Поздравления за прекрасните стихове, Ани!
цитирай
16. makont - Тъжно, но ме накара да се усмихна,
31.05.2013 21:01
тогава преодоляваме мъката, когато красивите спомени ни карат да се усмихнем. Надявам се да ти е по-леко. Прегръдка и хубав уикенд!
цитирай
17. brym4ence87 - Трудно ми е да коментирам спомени, любов...
31.05.2013 21:06
Поздрави, Ани.
цитирай
18. faktifakti - прегръщам те за страхотния стих.
31.05.2013 21:09
невероятна си.
цитирай
19. ishchel - Така е Томич,
31.05.2013 22:42
tomich написа:
Детските спомени за мама и татко никога не можем да забравим!
Поздравления за прекрасните стихове, Ани!

носим си ги с нас винаги. Радост ми беше, че ми гостува!
Поздрави за теб!
цитирай
20. mt46 - Сега видях финала...
31.05.2013 22:45
Светла да е паметта на баща ти!...
цитирай
21. ishchel - Не се натъжавай,
31.05.2013 22:49
makont написа:
тогава преодоляваме мъката, когато красивите спомени ни карат да се усмихнем. Надявам се да ти е по-леко. Прегръдка и хубав уикенд!

аз не тъжа - странно, но когато татко си отиде, в душата ми нямаше тъга, а светлина и лекота - с никой друг не ми се беше случвало. Такава следа оставят благословените, сигурна съм, че е на много високо...
Прегръдка! и весели празнични дни!
цитирай
22. ishchel - Недей тогава:)
31.05.2013 22:51
поздрави Бримчи! :)
цитирай
23. ishchel - Благодаря ти Факти,
31.05.2013 23:13
faktifakti написа:
невероятна си.

и аз те прегръщам - силно!
цитирай
24. ishchel - Благодаря ти, Марине!
31.05.2013 23:14
mt46 написа:
Светла да е паметта на баща ти!...

цитирай
25. tomich - Неведоми са връзките духовни
01.06.2013 14:51
Бъди сигурна, Ани, че Духът на твоя скъп баща бди от Високото над теб! И ще продължава да изпраща своите съвети и напътствия към любимата си дъщеря...в съновидения и избликнали скъпи спомени.
Моят татко отдавна е покойник. Дори и сега, когато вземам важни решения, имам странното чувство, като че ли не са мои, а съм убеден, че са правилни. Винаги ми минава мисълта, че и татко би взел същите решения. Тогава ме обзема едно спокойствие и усещам някаква закрила. Вечни и неведоми са връзките духовни, Ани!...
Поздрави и хубави почивни дни!
цитирай
26. alexs - Татко ти е жив и ще живее в спомените ...
01.06.2013 15:04
ishchel написа:
alexs написа:
Татко ти е жив и ще живее в спомените Ани и е сигурно добре Горе....

той беше много светъл човек! И казваше - от теб зависи на коя страна на живота ще застанеш - на светлата или на тъмната - трябваше да минат години за да осмисля думите му - в преживяно...
Светла вечер|:)

От теб зависи Ани! :))))
цитирай
27. didoignatov - Настръхнах, Ани :(
03.06.2013 09:55
Не се беше случвало скоро...
Как можеш да пишеш така... Нямам думи...
Поклон!
цитирай
28. inori - Прекрасно
03.06.2013 16:11
Невероятно стихотворение! Изпълнено с много чуство и емоция. :)
цитирай
29. inori - Прекрасно
03.06.2013 16:11
Невероятно стихотворение! Изпълнено с много чуство и емоция. :)
цитирай
30. ishchel - Думите ти са утеха...
03.06.2013 23:27
tomich написа:
Бъди сигурна, Ани, че Духът на твоя скъп баща бди от Високото над теб! И ще продължава да изпраща своите съвети и напътствия към любимата си дъщеря...в съновидения и избликнали скъпи спомени.
Моят татко отдавна е покойник. Дори и сега, когато вземам важни решения, имам странното чувство, като че ли не са мои, а съм убеден, че са правилни. Винаги ми минава мисълта, че и татко би взел същите решения. Тогава ме обзема едно спокойствие и усещам някаква закрила. Вечни и неведоми са връзките духовни, Ани!...
Поздрави и хубави почивни дни!


Благодаря за топлите думи и споделеното чувство! Спокойствие и увереност вдъхват! Благодаря ти!
Поздрави и лека вечер!
цитирай
31. ishchel - Ех, Алекс!
03.06.2013 23:31
alexs написа:
ishchel написа:
alexs написа:
Татко ти е жив и ще живее в спомените Ани и е сигурно добре Горе....

той беше много светъл човек! И казваше - от теб зависи на коя страна на живота ще застанеш - на светлата или на тъмната - трябваше да минат години за да осмисля думите му - в преживяно...
Светла вечер|:)

От теб зависи Ани! :))))

Не можеш да оцениш слънцето, преди да слезеш под земята - т.е. можеш, защото знаеш колко е прекрасно, но винаги остава едно ако...и защо - трябва да се мине и от там...всеки минава. Т.е. не всеки, незнам точно кой...:) Прегръщам те приятелю...
цитирай
32. ishchel - Дидо, думите ти ме правят и щастлива
03.06.2013 23:33
didoignatov написа:
Не се беше случвало скоро...
Как можеш да пишеш така... Нямам думи...
Поклон!

и ми причиняват едва доловима болка - незнам защо:)
Тази оценка от теб е още по-скъпа , защото я дава един стойностен творец.
Блягодаря ти!
цитирай
33. ishchel - Благодаря ти Инори!
03.06.2013 23:36
inori написа:
Невероятно стихотворение! Изпълнено с много чуство и емоция. :)

Силната емоция наистина е резултат от силно чувство!
С моя баща имахме много светли отношения!
Поздрави!
цитирай
34. mariniki - притворих клепачи и аз...
10.06.2013 17:17
и видях онези чудни, обични картини от детството...
Ани... много ме развълнува, много...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ishchel
Категория: Поезия
Прочетен: 747715
Постинги: 255
Коментари: 2507
Гласове: 5404
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930