Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06.2012 13:55 - Не ме затваряй...
Автор: ishchel Категория: Поезия   
Прочетен: 6918 Коментари: 15 Гласове:
22

Последна промяна: 12.07.2013 01:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не ме затваряй в стихове и думи,

ни в планове, ни в чувства , ни в мечти.

Че лунен лъч съм аз и се промъквам

през всякакви заключени врати.

Не пробвай да ме хулиш и обиждаш.

Не се опитвай да ме омърсиш –

Луната е Луна, защото вижда

и в тъмното – във тъмните души.

Във светлото е лесно – грее Слънце

и осветява цялата земя,

но в тъмното потайно и безшумно

пътека си проправя подлостта.

Свидетел ням на дързост и падение,

на подвизи и жалка суета –

в Луната търсиш своето спасение,

когато се почувстваш сам в нощта.

И тя ти се усмихва с нежна ласка,

обгръща те с мълчана светлина,

събира стъкълца разбито щастие

и ти дарява хладна топлина.

И колкото и да се мъчиш да изкачваш

баири, висини и върхове,

над  теб ще свети винаги Луната

от векове, към бъдни векове...

По -просто е да ме погледнеш с обич,

по- лесно е да ме възпееш с глас,

но не забравяй, ако пробваш да ме пипнеш -

със  лунен хлад  ще те докосна  аз.

А.Матова
30юни 2012                                                         Bxl
                                                      
От цикъла Лунна поезия





Тагове:   Луна,   глас,   души,   тъмно,


Гласувай:
22



1. mariniki - луната...
30.06.2012 15:04
тази наша стара и любима приятелка...
в нощта и в стиховете ни... Ани мила, прекрасен
стих и лунната соната... всичко си е едно вълшебство..
поздравявам те, най-сърдечно...
цитирай
2. erato7 - Поздравления, Ани!
30.06.2012 15:07
Поздравления, Ани!
цитирай
3. brym4ence87 - Интересно! И хубаво ;-)
30.06.2012 16:56
обгръща те с мълчана светлина,

събира стъкълца разбито щастие

и ти дарява хладна топлина.
цитирай
4. sav11 - Всичко е много хубаво,
30.06.2012 17:27
само ме разбирам този хлад накрая.

"но не забравяй, ако пробваш да ме пипнеш

със лунен хлад ще те докосна аз."

Явно това "пипане" е много страховито и е прието, като заплаха. Разкрива някакъв далечен неприятен спомен, за посегателство. И да жените обичат да им се говори нежно и красиво и да усещат , че са желани и то най-вече като ги гледат любвеобилно и обещаващо. Но те искат да бъдат гледани страстно най-вече от тези мъже, които те харесват. А към тези, които не харесват, изпитват смесени чувства на съжаление, неприязън и дори отвръщение. Но такива са влиянията на небесните тела. Разбираемо е.





цитирай
5. faktifakti - ако я нарани ще му отговори с безразличие. презрението е най- жестокото наказание.
30.06.2012 17:51
sav11 написа:
само ме разбирам този хлад накрая.

"но не забравяй, ако пробваш да ме пипнеш

със лунен хлад ще те докосна аз."

Явно това "пипане" е много страховито и е прието, като заплаха. Разкрива някакъв далечен неприятен спомен, за посегателство. И да жените обичат да им се говори нежно и красиво и да усещат , че са желани и то най-вече като ги гледат любвеобилно и обещаващо. Но те искат да бъдат гледани страстно най-вече от тези мъже, които те харесват. А към тези, които не харесват, изпитват смесени чувства на съжаление, неприязън и дори отвръщение. Но такива са влиянията на небесните тела. Разбираемо е.






цитирай
6. ishchel - Благодаря Маги,
01.07.2012 01:07
mariniki написа:
тази наша стара и любима приятелка...
в нощта и в стиховете ни... Ани мила, прекрасен
стих и лунната соната... всичко си е едно вълшебство..
поздравявам те, най-сърдечно...

най сърдечно, лунни спокойни нощи...
Поздрави
цитирай
7. ishchel - Благодаря Ерато :)
01.07.2012 01:07
erato7 написа:
Поздравления, Ани!

Поздрави и лека нощ!
цитирай
8. ishchel - Не се опитвай да правиш
01.07.2012 01:13
[quote=sav11]само ме разбирам този хлад накрая.

"но не забравяй, ако пробваш да ме пипнеш

със лунен хлад ще те докосна аз."

Явно това "пипане" е много страховито и е прието, като заплаха. Разкрива някакъв далечен неприятен спомен, за посегателство. И да жените обичат да им се говори нежно и красиво и да усещат , че са желани и то най-вече като ги гледат любвеобилно и обещаващо. Но те искат да бъдат гледани страстно най-вече от тези мъже, които те харесват. А към тези, които не харесват, изпитват смесени чувства на съжаление, неприязън и дори отвръщение. Но такива са влиянията на небесните тела. Разбираемо е.

Фройдистки анализи. Не се обиждай, но нямаш нужния опит!
Докосването на Луната винаги е хладно, а на Слънцето - горещо. Разликата в температурата на повърхностите обуславя и разликите в усещането при докосване:)
А в поетичен план "колежката" faktifakti е схванала добре голяма част от основната идея:)
Поздрави!


цитирай
9. karaiany - Съжалявам за повода, породил този ...
01.07.2012 11:18
Съжалявам за повода , породил този лунен стих , Ани , но признавам , че много ми хареса !
Трябва да има споделеност в любовта и по- специално на тази между мъжа и жената . А финала си е направо откровение : " По -просто е да ме погледнеш с обич,
по- лесно е да ме възпееш с глас,
но не забравяй, ако пробваш да ме пипнеш
със лунен хлад ще те докосна аз ."

Чудно ! :)
цитирай
10. murmashka - Брей че хубаво стихче бЕ!!! Евала и ...
01.07.2012 11:59
Брей че хубаво стихче бЕ!!! Евала и поклон!
цитирай
11. mrgreen - Брей, че анализатори са се събрали.
03.07.2012 09:23
Българина, ако не друго, поне знае всичко. Особено кой, кога, защо и как е написал нещо :). Поздрави за написаното. Луната винаги има какво да ни каже, особено, когато слушаме (четем) с интерс!
цитирай
12. ishchel - Няма конкретен повод karaiany
04.07.2012 11:56
написа:
Съжалявам за повода , породил този лунен стих , Ани , но признавам , че много ми хареса !
Трябва да има споделеност в любовта и по- специално на тази между мъжа и жената . А финала си е направо откровение : " По -просто е да ме погледнеш с обич,
по- лесно е да ме възпееш с глас,
но не забравяй, ако пробваш да ме пипнеш
със лунен хлад ще те докосна аз ."

Чудно ! :)


Или по скоро поводите са безброй...Стихът е обобщаващ...
Благодаря ти за топлия проичт!
цитирай
13. ishchel - Благодаря ти murmashka :)
04.07.2012 12:23
murmashka написа:
Брей че хубаво стихче бЕ!!! Евала и поклон!

Искрено се радвам, че ти е харесало...
цитирай
14. ishchel - Благодаря ти mrgreen
04.07.2012 12:26
mrgreen написа:
Българина, ако не друго, поне знае всичко. Особено кой, кога, защо и как е написал нещо :). Поздрави за написаното. Луната винаги има какво да ни каже, особено, когато слушаме (четем) с интерс!

Луната наистина е неизчерпаем извор на какви ли не приказки...:)
цитирай
15. ishchel - Благодаря ти brym4ence87:)
04.07.2012 12:37
написа:
обгръща те с мълчана светлина,

събира стъкълца разбито щастие

и ти дарява хладна топлина.

Зарадва ме...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ishchel
Категория: Поезия
Прочетен: 742770
Постинги: 255
Коментари: 2507
Гласове: 5404
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031